söndag 28 augusti 2011

Turturduvor och askar.

Det har inte varit så mycket loppisar det sista utan jag har i lagom dos fixat med de grejer jag redan har.. Det är lätt (för mig;-)) att samla på mig massa loppisfynd i större takt än jag hinner måla och det kan skapa en viss stress.. Det är det där med allt eller inget hos mig som är svårt att få bukt med;-))

 Denna skål med fot i trä hittade jag på myrorna för ett tag sedan. Målat i antikvit och på kanten har jag satt två turturduvor som jag hittade i Vänersborg. Runt foten ett sött band med små hjärtan. Romantiskt eller hur? ;-) 

Tanken var att jag skulle ha godis i den (sweet), men den har blivit en fruktskål istället.


 Detta är den första asken jag gjorde. Köpt på Myrorna, målad i vitt(såklart), schabloner på och ett litet trähjärta också målat i vitt. Den används nu till mina USB-minnen.


Askar är så fantastiskt bra att förvara olika saker i, eller att ge bort i present. Dessa köpte jag på Hedens loppis.

Inga kommentarer: