tisdag 16 augusti 2011

Rehab och böcker.

I dag har jag varit på uppföljningsmöte av min "gröna rehabilitering" på Olskrokens rehab.
Jag är så tacksam att ha så många fantastiska människor omkring mig:-)) Jag är en ganska energisk & engagerad person som lätt kan gå igång i 100 knyck, har dock under detta året blivit mycket duktigare på att lyssna inåt och bromsa, men ibland är jag där och nosar och tror att jag kan klara ALLT och mer därtill... Då är det skönt med människor som verkligen SER en.. Idag innan jag gick till mötet var jag nästan säker på att jag säkert kan börja jobba heltid redan i morgon dag, hahahahaha, men efter jag suttit där en stund och pratat och andats och landat i mig själv med hjälp av samtalet undrade jag vad jag höll på med......  ja, ja nu var jag där igen, dit jag definitivt inte ska tillbaka OCH meningen är ju att jag ska vara försiktig med mig själv och ta ett steg i taget nu så att jag bär i framtiden. INTE HA SÅ BRÅTTOM!!!!! Ja jag får träna varje dag och jag blir bättre och bättre:-))

Så nu sitter jag här vid mitt "andrum" och skriver.
Denna bloggen och att få skapa är verkligen mitt andrum, något som väckts till liv under tiden jag varit sjuk. Utan det och BK (basal kroppskännedom) hade jag aldrig varit där jag är idag. Dessa två saker får mig att landa i mig själv, att bara vara här och nu, och det har jag märkt är livsviktigt för mig för att jag överhuvudtaget ska fungera.

Idag har jag gjort färdigt ett jättegulligt bokstöd jag köpt på loppisen på Heden för 15:-. Visst blev det gulligt?




Glöm inte bort att andas och vara här & nu!

Inga kommentarer: